lördag, oktober 08, 2005

Nykläckt tandläkare

- Välkommen! Hur är det idag?
- Bra, frånsett att jag är här.
- Du behöver inte vara ängslig, jag har stor erfarenhet av det här.
Det här säger min nya tandläkare, nyss utkommen från tandläkarhögskolan och inte fyllda 25 år än.
Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta, som tur var, var jag på ett himla gott humör trots tandläkarbesöket och kunde le milt åt denna unga och enligt egen uppfattning så erfarna tandläkare.
Det hela slutade bra trots allt, så nu har jag ett helt år på mig att ladda inför nästa besök.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej hej !
Även jag har en yngre tandläkare men någon bättre har jag inte haft, minns min gamla med lite fasa men nu vågar jag tom öppna munnen ler*
Förstår ändå din känsla...

ha de bra mvh G

söndag, oktober 09, 2005  
Anonymous Anonym said...

Jösses, är du kvar hos "plågisen" än??

tisdag, oktober 11, 2005  
Blogger Bloggblad said...

Framför allt har din tandläkare ett år på sig att praktisera!

onsdag, oktober 12, 2005  

Skicka en kommentar

<< Home