söndag, oktober 16, 2005

En hel vecka igen....

Jaha, så har det gått en hel vecka igen och inte ett ord från mig i denna trevliga värld.
Jag blir fånigt glad när någon läser och kommenterar, desto större anledning att skriva eller hur?

I torsdags åkte jag och mina arbetskompisar till Göteborg för ett studiebesök på Volvo Torslanda, tyvärr så håller Volvo på att bygga en helt ny modell så det var besöksförbud i monteringsdelen. Vi försökte verkligen övertyga dem om att vi inte var några industrispioner men inte fanken hjälpte det!
Trots det blev besöket lyckat, för att inte tala om evenemanget vi hade biljetter till på fredagkvällen. Ingen av oss gamla stoffiler hade en aning om vad "Oktoberfesten" var för något när vi beställde biljetterna. Tur var väl det för då hade kanske inte alla velat gå :) Det var en tillställning i Bayersk stil med en herrans massa öl och snaps och mycket mat + skitbra underhållning. Vi hade "görsköj" helt enkelt.
Jag hade t.o.m. tid på lördagen att träffa min syster som bor i Göteborg. Vi blev sittande på en pub (ännu mera öl) och bubblade så mycket så jag höll på att missa tåget hem! Verkligen höll på att missa! Jag slängde in min väska samtidigt som jag pussade systern adjö, in genom dörrarna, swosh igen med dem och så gick tåget. Hade jag kommit 2 minuter senare hade jag missat det!

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag var åxå i Gbg på lördagen,, var på hästshow på Heden.

måndag, oktober 17, 2005  
Anonymous Anonym said...

Missa du tåget i alla fall? Var är du?

lördag, oktober 22, 2005  
Blogger Sallin said...

nerbäddad i sängen med dunderförkylning :(

måndag, oktober 24, 2005  
Blogger Bloggblad said...

Ni sjöng väl Bayerns nationalsång?
"Sag Prosit, sag Prosit, der Gemütligkeit" Det är min favvosång - jag är Bayernfantast!

måndag, oktober 31, 2005  

Skicka en kommentar

<< Home